Moje auto - Samara 2108

V květnu 2002 jsem rozhodl, že si pořídím Ladu Samaru. Jelikož se těchto vozů v autobazarech moc nevyskytuje, prošel jsem několik inzerátů a některé z nich jsem vybral. Zjistil jsem, že se takto dá pořídit vskutku solidní vůz.

Moje Samara byla vyrobena v roce 1990, do provozu však byla uvedena v roce 1991. Její původní majitel s ní jezdil minimálně, vůz byl navíc garážovaný, od počátku měl ošetřený podvozek a dutiny, proto je koroze pro tento vůz zatím cizím pojmem. Doufám, že to tak ještě nějaký čas vydrží!:-) V květnu 2002, kdy jsem Samaru kupoval, měla najeto 70.800 km.

Po necelém roce provozu a ujetých 16.000 km jsem se Samarou spokojen. Dokonce se ani nenaplnily obavy z vyšší spotřeby. Při rozumném způsobu jízdy totiž není žádný velký problém udržet spotřebu do 6,5 l/100 km.

Je pouze nutné dodržovat zásadu, která se mi osvědčila i u jiných vozidel: dát motoru čas a vytáčet ho pozvolna, čili neakcelerovat příliš prudce. Řada řidičů se právě dopouští té chyby, že jednak zrychlují příliš rychle a zároveň přeřazují na vyšší rychlostní stupeň příliš brzy. Oba tyto momenty se pak projevují zvýšenou spotřebou...

Ojetou, ale opravdu slušnou Samaru je dnes možno pořídit kolem 30.000 Kč. Samaru s velkým počtem najetých km a korozí karoserie lze pořídit i za 10.000 Kč, naopak vůz ve špičkovém stavu, který byl garážován a má malý počet ujetých km může stát i kolem 40.000 Kč. Novější provedení se vstřikováním bývá dražší. Dostupnost náhradních dílů je dobrá, ceny srovnatelné s českým Favoritem a nakonec i svezení Samarou je o něco příjemnější než u prvních Favoritů. Proto se Samara může stát zajímavou alternativou pro toho, kdo si chce pořídit vůz právě v této kategorii.