Snad pouze v naší zemi byly Samary nabízeny pouze v základním provedení s možností dokoupení několika málo doplňků. V ostatních zemích, zejména západních /Německo, Francie apod./, ale i třeba v Maďarsku byly Samary nabízeny též jako akční modely s různými úpravami. Tyto úpravy se většinou týkaly vnějšího vzhledu karoserie nebo vnitřní výbavy vozidla /autorádio, sportovní volant apod./
Německo
Akčních modelů nabízel německý dovozce hned několik. Vrcholem nabídky byl model "Topas", pojmenovaný podle drahokamu. Topas se vyznačoval zcela jinými nárazníky v šedé barvě a rozměrnými plastovými pásy na boku vozidla. Vůz měl také přepracovanou masku chladiče, kterou německý dovozce používal i u jiných akčních modelů Samara. Součástí výbavy byly i hliníkové disky kol, autorádio a volant menšího průměru.
Dále se na německém trhu běžně prodávala Samara v úpravě cabrio. Tento model nesl název "Samara Fun".
Francie
V nabídce francouzského prodejce byly Samary v běžném provedení, ale i vzhledově a technicky upravené vozy. Francouzský zákazník mohl zakoupit dokonce i Samaru s naftovým motorem! Za příplatek bylo možno obdržet vůz se zcela novými nárazníky v barvě vozu, přední maskou a nástavci prahů. S těmito úpravami bylo možno zakoupit i sedan - Samaru 21099, která se na francouzském trhu prodávala pod obchodním označením "Sagona"
Velmi zdařilá byla i francouzská úprava Samary na kabriolet. Tento model nesl příznačné označení "Natasha".
Maďarsko
V souvislosti s Maďarskem je třeba zmínit firmu "Polux", která již ke konci 80. let připravila sadu spojlerů pro Samaru 2108. Přibližně ve stejné době připravila tato firma obdobnou sadu i pro, tehdy ještě československou, Škodu Favorit. Lada Samara v této úpravě byla mimo jiné prezentována přímo výrobcem na některých prestižních mezinárodních autosolanech.
V 90. letech tvořily vrchol nabídky vozů Lada na maďarském trhu dva typy, a to Samara 2109 s označením "Ring" a Samara 21099 s označením "Boss". Oba vozy se stejně jako akční modely v jiných zemích vyznačovaly především odlišným vzhledem, kterého bylo docíleno montáží zcela odlišných nárazníků a plastových pásů na boku vozu.